Klimatyzacja w biurze – jak ją ustawić i na ile stopni?
To jakie warunki zapewnimy pracownikom w biurze, ma odzwierciedlenie w efektywności ich pracy. Stworzenie odpowiednich warunków do pracy to podstawa, jeśli chcemy, aby nasi pracownicy osiągali wysokie wyniki, a firma się rozwijała. Dobre warunki termiczne w pomieszczeniu wpływają również na dobre samopoczucie i zdrowie, dlatego warto zainteresować się jak działa klimatyzacja w biurze. Jak ją ustawić i na ile stopni, aby pracownicy mieli optymalne warunki do pracy? Montaż klimatyzacji powinien współgrać z dobrą wentylacją pomieszczeń. Każde biuro powinno dbać o swoich pracowników i zainstalować klimatyzatory najwyższej jakości.
Plusy używania klimatyzacji w biurze
Zaletami stosowania klimatyzacji jest to, że może ona utrzymać temperaturę powietrza w pomieszczeniu na komfortowym poziomie. Pomaga również zmniejszyć poziom wilgotności w pomieszczeniu, co może pomóc w zapobieganiu rozwojowi pleśni. Plusów używania klimatyzacji w biurze jest znacznie więcej. W zimniejsze dni, można ogrzewać pomieszczenia. Nowoczesne klimatyzatory są przystosowane zarówno do ochładzania, jak i ocieplania pomieszczeń. Dodatkowo są one odpowiedzialne za optymalne dostosowanie wilgotności powietrza w pomieszczeniu. Klimatyzatory z funkcją oczyszczania pomagają i usuwają drobnoustroje, które mogą być niebezpieczne dla zdrowia ludzi. Kolejną zaletą jest oczyszczanie powietrza z kurzu czy roztoczy.
Jak używać klimatyzacji w biurze?
Musimy pamiętać o tym jak używać klimatyzacji w biurze? O wiele wyższa moc klimatyzatora będzie potrzebna w pomieszczeniach przeszklonych, czy także tych, które są zlokalizowane od południowej i zachodniej strony. W biurze, powinno się używać klimatyzacji z rozsądkiem. Stosować się do zaleceń producenta oraz obsługiwać ją za pomocą pilota lub modułu sterującego. Istnieje możliwość regulowania klimatyzatora za pomocą termostatu, gdy pilot ulegnie zniszczeniu lub wyczerpana zostanie moc baterii.
Na ile stopni ustawić klimatyzację w biurze?
Wśród wielu pracodawców powstaje pytanie, na ile stopni ustawić klimatyzację w biurze? Optymalna temperatura w biurze nie powinna spadać poniżej 18 stopni Celsjusza, a także nie powinna przekraczać 28 stopni Celsjusza. Idealną temperaturę uznaje się za około 22 stopnie Celsjusza. Jest ona najbardziej komfortowa dla pracy. Co więcej, wilgotność powietrza powinna być na poziomie 40-60%. Chłodzenie pomieszczeń powinno odbywać się, gdy jest taka potrzeba. Klimatyzatory nie powinny generować hałasu wyższego niż poziom 60 dB.
Serwis klimatyzacji w biurze – jak często?
Utrzymywanie klimatyzatora w dobrym stanie technicznym to podstawa, aby powietrze miało odpowiednie warunki termiczne. Serwis to proces, który można przeprowadzić w celu utrzymania sprawności klimatyzatora. W tym celu zaleca się regularny serwis klimatyzacji. Jak często powinno się przeprowadzać takie działanie? Częstotliwość serwisowania zależy od rodzaju systemu, ale zazwyczaj zaleca się wykonanie profesjonalnego przeglądu przynajmniej raz w roku.